اگر فروشت خیلی سخت رشد میکند، دلایل متعددی دارد...اما اگر فروش رقیبت در حال رشد است و فروش تو رشد نمیکند حتما دلیلش این است که این راز را نمیدانی!
در فروش آنلاین، دادهها حرفهای زیادی با صاحبین کسبکار میزنند. دلیل اینکه خانومی ۱ همت فروش را تجربه میکند توجه به همین دادههاست.
۳ راز فروش ۲ برابری
بعد از اجرای بیش از ۵۰ پروژه دیجیتال مارکتینگ و سئو در طول ۱۰ سال گذشته، فروشهای بزرگ را در این ۳ راز خلاصه کردهام.
- جلوی نشتی را بگیر
- از فرصتها استفاده کن
- بدون ریسک جهش کن
راز ۱ : جلوی نشتی را بگیر
میدانید نشتی فروشگاه آنلاین یا وبسایت شما کجاست؟
ساختار اشتباه محتوای سایت
این ساختار غلط موجب چند مشکل میشود:
- عدم شناخت درست محتوا توسط گوگل، و نتیجهی ناکافی از سئو
- عدم هدایت درست بازدیدکنندگان به سمت نقاط هدف شما
- بهینه نبودن داکیومنتها
بهینه نبودن تصاویر، کدها، و اجرای برخی فیچرها در سایت باعث افت سرعت لود سایت میشود که هم در سئو و هم در کمپینها اثر منفی میگذارد. اولین اثرش این است که وقتی یک نفر روی لینک سایت شما در سرچ گوگل، یا تبلیغ یکتانت و گوگل ادز کلیک میکند آنقدر سایت دیر لود میشود که اصلا سایت شما را نمیبیند. شما خوشحالید که ماهی ۳۰۰۰ کلیک در سرچ کنسول ثبت شده، ولی غافل از اینکه همه وارد سایت نشدهاند. گاهی تا ۵۰٪ این اختلاف کلیک و سشن به دلیل همین سرعت لود رخ میدهد.
این مشکلات کمکم موجب افت نتایج سئو میشود، در گوگل ادز با کاهش امتیاز Page Experience موجب افزایش هزینهی بید و کلیکهای شما میشود، علاوه بر اینکه بخشی از کلیکهای گران شما را هم هدر میدهد.
نرخ تبدیلهایی که بررسی نمیشوند
نرخ تبدیل تمام مراحل سفر مشتریانتان را محاسبه کردهاید؟ آیا این نرخ تبدیل نرمال است یا خیر؟ بهینه سازی نرخ تبدیل همیشه سخت نیست، کافیست علت نشتی را پیدا کنید. همینکه بدانید کجا نرخ تبدیل کم هست، بخش زیادی از مسیر را برای پیدا کردن مشکل طی کردهاید. برای رفع مشکل راههای زیادی هست که جداگانه به آنها میپردازم.
راه حل
در اولین قدم باید نشتیها را پیدا کنید، و در قدم دوم برای رفع آنها اقدام نمایید. در داشبورد پرفورمنس، همهی این نشتیها را میتوانید شناسایی کنید. برای شروع نشتیگیری همین الان فرم زیر را ارسال کنید تا دسترسی رایگان به این ابزار حرفهای برای شما فعال شود. با ارسال این فرم، به رایگان میتوانید سایت خودتان را بررسی کنید. نحوهی استفاده از ابزار، به صورت ویدیویی آموزش داده شده.
تکمیل فرم دسترسی رایگان به داشبورد
راز ۲: از فرصتها استفاده کن
دادهها فرصتهای زیادی را به شما معرفی میکنند که میتوانید آنها را شناسایی و استفاده کنید.
عمدهی کسبوکارها از این فرصتها غفلت میکنند، پس اگر رقبایتان «گاز» نمیدهند شما آگاهانه پایتان را روی «پدال گاز» فشار دهید و از آنها سبقت بگیرید.
چند نمونه از این فرصتها را معرفی میکنم:
ایدههای محتوایی که گوگل فقط در سرچ کنسول نشانتان میدهد
دهها کیورد با ایمپرشن بالا در سرچ کنسول شما هستند که گوگل حتی در صفحه اول نتایج، شما را نمایش میدهد، آنهم با محتواهایی که کاملا مرتبط نیستند.
درحالی که به دنبال ایدههای جدید محتوا میگردید، از این فرصتهای استثنایی غافلید، چون آنها به راحتی قابل رصد نیستند. اگر از این فرصت استفاده کنید، هر ماه چند صد تا چند هزار بازدید جدید بدست میآورید، خیلی سریعتر از اغلب کیوردهایی که در تقویم محتوایی شماست.
محصولاتی که نرخ تبدیل بالاتری دارند
میدانید کدامیک از محصولاتتان نرخ فروش بیشتری به ازای بازدید محصول دارند؟ «کسانی» که آنها را میخرند چه ویژگیهایی دارند؟ این «فرشتهها» از کجا به سایت شما نازل میشوند؟
اگر پاسخ اینها را بدانید به راحتی میتوانید با کمترین هزینهی تبلیغات یا مارکتینگ فروش بالایی را بدست آورید. کافیست پیامی مرتبط، در کانال مرتبط، با محصولی که نرخ تبدیل بالایی دارد درج کنید. اینها گاهی تا ۱۰۰٪ نرخ فروش بیشتر نسبت به سایر کمپینها برای شما خواهندداشت.
راه حل
در قدم اول باید فرصتها را شناسایی کنید، و در قدم دوم از آنها برای تولید محتوا و ساخت کمپین استفاده کنید. داشبورد پرفورمنس در اینجا هم به شما کمک میکند. با تکمیل فرم زیر و دسترسی رایگان به ابزار، علاوه بر ویدیوهای آموزشی داخل داشبورد، نحوهی استفاده از آن برای بدست آوردن فرصتهای پنهان برای شما به طور اختصاصی ارسال خواهدشد.
تکمیل فرم دسترسی رایگان به داشبورد
راز ۳: بدون ریسک جهش کن
وقتی که نشتیهای سایتتان را گرفتهاید، نرخ تبدیلها را بهبود دادهاید، و نسبت به محصولات و سرویسهای خود شناخت کافی دارید زمان تبلیغات است. از هوش مصنوعی میتوانید برای ساختن کمپینهایی بهتر کمک بگیرید.
در حین کمپین همچنان باید دادهها را بررسی کنید تا تبلیغاتتان را بهینه کنید. ولی خیالتان از بابت مسیری که بازدید کنندگان در داخل سایتتان طی میکنند راحت است.
اما کمپین تبلیغاتی چند ویژگی باید داشته باشد:
متمرکز روی یک محصول باشد
تمرکز روی یک محصول یا یک دسته محصول باعث میشود پیام شما به خوبی شنیده شود. اما اگر چند دسته محصول را تبلیغ کنید صدای شما در همهمهی تبلیغات دیگران و «خودتان» گم میشود. اگر تیم بزرگ مارکتینگ و بودجهی نامحدود ندارید، حتما تمرکز تبلیغات را جدی بگیرید!
۸۰٪ قبل از کمپین، ۲۰٪ بعد از کمپین
اگر میخواهید کمپینتان خیلی خوب شنیده و دیده شود، خیلی خوب ورودی بگیرید و تجربهی فروش زیاد داشته باشید، به خوبی روی پیام کمپین، پرسونای کمپین و برنامه ریزی و آماده کردن کمپین کار کنید. ممکن است یک ماه روی یک کمپین کار کنید تا در یک هفته بفروشید! هر چه دستتان از دیتا پرتر باشد و آمادهتر باشید، نشتی کمپین کمتری خواهید داشت. هزینهی شما همان است، ولی وقتی نرخ تبدیل بیشتر باشد سودتان بیشتر خواهدشد. پس اگر بودجهی نامحدود ندارید، این نکته را هم جدی بگیرید.
تا نفروختید رهایش نکنید
هزینهی جذب افراد جدید غالبا گرانتر از تبدیل کردن لیدها به مشتری است. ممکن است یک نفر به سایت شما سر زده باشد، حتما دلیلی داشته. اغلب آنها میتوانند مشتری شما شوند اگر شما بخواهید!
ریتارگتینگ، پیامک، ایمیل و نوتیفیکیشن ابزارهایی هستند که میتوانید به طور پیوسته با این افراد تعامل داشته باشید.
قیف فروش شما با فروش تمام نمیشود
یک مشتری، به طور میانگین میتواند ۷ مشتری بیاورد. ۷ مشتریای که نه تنها برای جذبشان هزینه نکردید، بلکه نیاز به اعتماد سازی هم ندارند!
فقط کافیست بعد از فروش، ارتباطتان را با آنها حفظ کنید. شما مشکلی از آنها حل کردهاید. بخشی از محتواهایتان را مخصوص این افراد تولید کنید و حتی به طور ویژه برای آنها ارسال کنید. آنها بیشتر از دهها میلیون تبلیغ، میتوانند برایتان مشتری بیاورند.
«باشگاه مشتریان» برند خود را طراحی کنید و آن را خیلی جدی بگیرید. در کشوری که اغلب فروشندهها و سرویسدهندگان به مشتریانشان بها نمیدهند، کارهای کوچک هم دیده میشود. شما «کارهای بزرگ» انجام دهید!
ابزاری برای تمام فصول!
ازقضا اینجا هم داشبورد پرفورمنس به شما کمک میکند کمپین بهتری طراحی کنید و آن را بهتر بهینهسازی کنید. اگر فرم دسترسی به داشبورد را ارسال کرده باشید، قدم به قدم با ایمیل به شما کمک میکنم که این مراحل را طی کنید. اگر هنوز فرم را پر نکردید😐 از لینک زیر اقدام کنید:
تکمیل فرم دسترسی رایگان به داشبورد
و تکرار این مسیر برای تکرار فروش ۲ برابری
برای طی کردن این مسیر ۳ ماه را پیشنهاد دادم تا نتیجهی بهینهسازیها و اقداماتتان را ببینید. هر ۳ ماه این مسیر را تکرار کنید، از تکرار دوبرابر شدن فروشتان شگفت زده خواهید شد.
اگر هم فکر میکنید این کار اثری ندارد، چیزی از دست نمیدهید، بجز سهم بازار از رقیبی که این مسیر را طی میکند.
دیدگاه خود را بنویسید