داشتن وب‌سایت بدون این داشبورد اشتباه است!

یا به عبارت بهتر، بدون بررسی عملکرد سایت، فعالیت دیجیتال مارکتینگ و سئو، احتمالا بخشی از هزینه‌ و انرژی خود را هدر می‌دهید. 

داشبوردی که برای پرفورمنس و عملکرد سایت شما تهیه‌کرده‌ایم، دستیار شما برای آنالیز دقیق داده‌هایی است که هر لحظه از سایت شما توسط گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول شما جمع‌آوری می‌شود. این داده‌ها اطلاعات زیادی دارند، ولی برای دیدن این اطلاعات حتما به داشبوردهایی نیاز دارید که دیتای خام را به صورت تصویری و نموداری به شما نشان دهند. ما این کار را برای شما انجام دادیم و در ادامه بخش‌هایی از آن را معرفی می‌کنیم.

مشاهده‌ی ویدیوی معرفی داشبورد پرفورمنس: یوتیوب

همه‌ی آنچه که از داشبورد پرفورمنس انتظار دارید!

فرقی ندارد سایت شما فروشگاهی است یا معرفی خدمات. فرقی ندارد که صاحب سایت هستید یا برای کارفرمایتان خدمات دیجیتال مارکتینگ و پرفورمنس مارکتینگ انجام می‌دهید. برای شما افزایش بازدید سایت که منجر به افزایش درآمد بیزینس شود مهم است، نیست؟ خب چطور می‌توانید آن را اندازه‌گیری کنید؟ اگر به اندازه‌ای که انتظار دارید از هزینه‌هایتان درآمد کسب نمی‌کنید، چطور می‌فهمید مشکل از کجاست؟ داشبورد پرفورمنس جواب این دو سوال و سوالات بعدی شما را می‌دهد!

بیایید اول ظاهر داشبورد را ببینیم:

  • در گوشه‌ی بالا سمت چپ اکانت سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس (GA4) وبسایت خود را انتخاب می‌کنید تا تمام دیتاهای داشبورد به روز شود.
  • بالای صفحه می‌توانید بازه زمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید (و چند فیلتر دیگر)
  • سمت چپ صفحه منوهای داشبورد است (منوها و زیرمنوها). چارت‌ها و نمودارها به صورت دسته‌بندی‌ شده در منوهای مختلف قرار گرفته‌اند که به راحتی آنها را پیدا کنید.
  • برای هر قسمت (هر زیرمنو) یک ویدیوی معرفی و آموزشی در یوتیوب قرارداده شده که می‌توانید درصورت نیاز آن را مشاهده کنید. (مشاهده همه ویدیوها: پلی‌لیست یوتیوب)

بخش وبسایت (WEBSITE)

اطلاعات مختلفی که در زیرمنوهای وبسایت قرارداد شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعداد، کیفیت و ویژگی (دموگرافیک) هر یوزر.
  • تعداد و کیفیت هر سشن.
  • بازدید سایت از کجا و با چه کیفیتی بوده و چه رفتاری در سایت انجام داده‌اند.
  • کدام کانال‌های بازاریابی به اهداف مورد نظر شما رسیده‌اند.
  • کاربرها در سایت شما به کدام صفحات وارد شدند، بعد چه صفحاتی را بازدید کردند و چه فعالیتی در هر صفحه انجام دادند.
  • چه ساعاتی از روز و هفته بیشترین بازدید و بیشترین تعامل کاربرها را دارید.
  • روند بازدید سایت و رسیدن کاربرها به اهداف مورد نظر شما صعودی است یا نزولی. در کدام هفته‌ها و کدام ما‌ه‌ها وضع بهتر یا بدتری داشته‌اید.

در نهایت با بررسی بخش‌های مختلف وبسایت می‌توانید علاوه بر درک کامل و سریع وضعیت وبسایت خود، برای بهبود درآمد و کاهش هزینه‌هایتان به ایده‌ها و فرضیه‌هایی برسید. حتی می‌توانید این فرضیه‌ها را در همین داشبورد با اعمال فیلترهایی که برای شما قرارداده‌ایم، آنها را دقیقتر بررسی کنید.

قدم اول برای افزایش درآمد شما، این است که بدانید پول شما از کجا می‌آید و کجا هدر می‌شود. این داشبورد به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر به جواب این دو سوال برسید.

بخش فروشگاه (SHOP)

اطلاعات مختلفی که در زیرمنوهای فروشگاه قرارداد شامل موارد زیر می‌شود:

  • چه تعداد، و با چه مبلغی، از کدام محصولات فروخته‌اید.
  • نرخ تبدیل هر مرحله از فانل فروش شما (از ورود کاربر تا نهایی کردن خرید) چقدر است.
  • از هر یک از کانال‌‌‌های جذب و تبلیغاتتان چقدر فروش داشته‌اید. و اگ نفروختید در چه مرحله‌ای ریزش داشتید.
  • از کدام محصولاتتان، کدام برندها، کدام دسته از محصلاتتان بیشتر دارید می‌فروشید.
  • کدامیک از محصولاتتان با اینکه بازدید بالایی دارد فروش کمی دارد. و بالعکس، کدام‌ها با وجود بازدید کم، پرفروش‌اند.
  • هریک از محصولاتتان برای چه دسته‌ای از مخاطبینتان جذاب‌تر است. چه جنسیتی، چه سنی، از کدام شهر.
  • چه ساعاتی از روز و هفته بیشترین فروش را داشته‌اید.
  • روند فروش شما صعودی است یا نزولی. در کدام هفته‌ها و کدام ما‌ه‌ها وضع بهتر یا بدتری داشته‌اید.

با اطلاعاتی که از بخش فروشگاه بدست می‌آورید برای تدوین استراتژی‌های فروش دستتان پُرتر از همیشه است. می‌دانید کدام محصول را وارد کدام کمپین کنید که درآمدتان سریعتر بیشتر شود. 

اما هنوز کار تمام نشده! در بهش سئو اطلاعاتی بدست می‌آورید که برای شعار کمپین هم ایده خواهید داشت!

بخش سئو (SEO)

اطلاعات مختلفی که در زیرمنوهای SEO قرارداد شامل موارد زیر می‌شود:

  • وضعیت سئوی سایت شما (کلیک، ایمپرشن، رتبه کیوردها و تعداد کیوردها) و روند تغییرات آن
  • چقدر از سئو فروش داشتید و چقدر درآمد کسب کردید و میزان آن نسبت به قبل چقدر تغییر کرده.
  • آیا تمام کلیک‌های سرچ گوگل (و حتی سایر تبلیغاتتان) تبدیل به سشن می‌شوند (وارد سایتتان می‌شوند).
  • کسانی که شما را سرچ می‌کنند بیشتر در کدام صفحات وارد می‌شوند و چطور با سایت شما تعامل می‌کنند.
  • چه ساعاتی از روز و هفته بیشترین بازدید از سرچ را داشته‌اید.
  • تقریبا چقدر برند اورنس (آگاهی از برند) خلق کرده‌اید. روند آن افزایشی است یا کاهشی.
  • کسانی که دنبال خرید یا استفاده از سرویس‌های شما هستند با چه عباراتی شما را سرچ می‌کنند. با چند کیورد مرتبط با خرید رتبه دارید و تعداد کلیک‌های این کیوردها رو به رشد است یا کاهش.
  • آیا دچار کنیبالیزیشن هستید. اگر هستید کدام صفحات دچار هم‌نوع‌خواری هستند و وضعیت آنها در آن کیورد چگونه است.

  • کدام کیوردها مستعد بهبود پوزیشن هستند. 
  • کدام کیوردهای کم‌ارزش ورودی خیلی خوبی برای شما ایجاد می‌کنند و می‌توانید از آنها بهتر استفاده کنید.

و همچنین، در این بخش به این سوال می‌توانید جواب دهید که مخاطبین شما با چه عباراتی شما را جستجو می‌کنند. آنهایی که برای شما فروش بهتری خلق می‌کنند انتخاب و در کمپین‌های خود استفاده کنید. این عبارات شانس موفقیتشان بیشتر است.

از طرفی با داده‌های بخش سئو به وضوح متوجه می‌شوید که تیم سئوی شما در راستای اهداف کسب‌وکار شما قدم برمی‌دارند یا خیر. سئویی که به فروش شما منجر نشود چه فایده‌ای دارد؟ همچنین اگر شما برای برندینگ هزینه می‌کنید، سئوی شما هم تقویت خواهدشد. حواستان باشد سئوکارهای شما این را به حساب خود نگذارند!

دسترسی به داشبورد پرفورمنس

اگر هنوز مردد هستید، می‌توانید رایگان به داشبورد دسترسی داشته باشید و آن را تست کنید. کافیست فرم دسترسی رایگان داشبورد را پر کنید تا دسترسی به ایمیل شما ارسال شود.